مسئول پیشخوان مشاورهی کسب و کار مؤسسه خدمات فناوری تا بازار از اضافه شدن چند ایستگاه مشاوره جدید برای ارائه خدمات مشاوره رایگان به شرکتهای دانش بنیان در سال 96 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کریدور، مهندس کریمینژاد در جلسهی ابتدای سال 96 عنوان کرد: از ابتدای امسال با توجه به شناسایی و تشخیص نیازهای موجود در شرکتهای دانش بنیان کشور، ایستگاههای مشاوره جدید در حوزهی مدیریت و ساختار سازمانی، بازاریابی و فروش، منابع انسانی و آسیب شناسی، استراتژی و توسعه کسبوکار، تأمین مالی و سرمایه پذیری و خدمات مشاوره در ارجاع کار و معاملات دولتی به خدمات پیشخوان مشاوره کریدور اضافه شده است و شرکتهای دانش بنیان میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند.
وی ادامه داد: در سال گذشته ایستگاههای مشاوره در حوزههای حقوقی، مالیاتی، ارزشگذاری فناوری، تحقیقات بازار، گمرک و واردات، استراتژی صادرات، نقل و انتقال ارزی، حقوق بینالملل و تبادل فناوری، طرح کسبوکار و طراحی صنعتی، خدمات مشاوره را به صورت رایگان در اختیار شرکتها و فناوران مورد حمایت براساس آییننامه مصوب قرار میداد و امسال هم ایستگاههای مشاوره جدید نیز در حوزه مدیریت و ساختار سازمانی، بازاریابی و فروش، منابع انسانی و آسیبشناسی، استراتژی و توسعه کسبوکار، تامین مالی و سرمایه پذیری و خدمات مشاوره در ارجاع کار و معاملات دولتی آماده ارائه خدمات به شرکتهای نانویی و دانش بنیان میباشند.
وی همچنین با بیان اهمیت همراهی مشاوران کسب و کار متخصص در زمینههای مختلف مدیریتی و اقتصادی با شرکتهای دانش بنیان اضافه کرد: ایستگاه مشاوره مدیریت و ساختار سازمانی میتواند شرکتها را در زمینه شناخت انواع ساختارهای سازمانی و الزامات استفاده از هر یک؛ طراحی و ایجاد ساختار سازمانی مناسب شرکت؛ مدیریت و نحوه نظارت و ارزیابی بر خط تولید، کنترل کیفیت، انبارداری؛ حل چالشهای مدیریتی مدیران و مشاوره در تصمیمات مدیریتی یاری نمایند.
مسئول پیشخوان مشاوره در خصوص ایستگاه مشاوره بازاریابی و فروش و مدیریت منابع انسانی افزود: ایستگاه مشاوره بازاریابی و فروش خدمات خود را در زمینههای تحلیل جذابیتهای بازارهای هدف؛ تحلیل و تعیین استراتژیهای بازاریابی،تبلیغاتی وفروش؛ مشاوره پیرامون طراحی و توسعه کمی وکیفی کانالهای فروش؛ شناسایی و نحوه تهیه ابزارها و چاشنیهای فروش؛ مدیریت و ساماندهی به امور توسعۀ بازار شرکتها؛ مشاوره در مورد برندسازی و تعیین ارزش برند شرکت و مشاوره در رابطه با پیشبرد امور ارتباط با مشتریان ارائه مینماید. همچنین ایستگاه مشاوره منابع انسانی و آسیبشناسی در حوزه تحلیل و طراحی شغل؛ مدیریت برنامه ها و پروژههای آموزش وتوسعه منابع انسانی در شرکتها؛ شناسایی ویژگیهای غیر فنی نیروهای جدید و مورد نیاز شرکت؛ انتخاب، مصاحبه و ارزیابی افراد و جذب نیروی انسانی جدید؛ تشکیل تیمهای کاری و رفع چالشهای مرتبط؛ کار تیمی و افزایش اثربخشی تیمهای کاری در سازمان آمادگی ارائه خدمات مشاوره به صورت حضوری، تلفنی و مجازی را دارد.
در ادامه وی از ضرورت وجود استراتژی در شرکتهای دانش بنیان به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت آنها یاد کرد و خدمات ایستگاه مشاوره استراتژی و توسعه کسب و کار را اینطور عنوان کرد:
– تحلیل فرصت ها و تهدیدهای اثرگذار بر سازمان و مقایسه با نقاط ضعف و قوت داخلی
– تحلیل ریسک و انتخاب راهکارها و برنامه های مقابله با آن ها
– مشاوره انجام برنامهریزیهای استراتژیک جهت توسعه در حوزههای مختف کسبوکار
– تصمیمگیریهای مدیریتی نسبت به تغییر و تحولات داخلی یا محیط کسبوکار
– طراحی و انتخاب انواع مدلهای کسب و کار برای شرکتهای دانش بنیان
در ضمن خدمات قایل ارائه در ایستگاه مشاوره تأمین مالی و سرمایه پذیری به شرح زیر است:
– آشنایی با مکانیزمهای تأمین مالی در کشور
– شناسایی و انتخاب مناسبترین مسیرهای تأمین مالی برای شرکت
– اصلاح ساختار سازمانی و سایر پیشنیازها جهت آمادگی برای جذب منابع مالی و افزایش شانس موفقیت آن
وی همچنین به خدمات مشاوره در ارجاع کار و معاملات دولتی (مناقصات) نیز اشاره کرد و گفت: این ایستگاه مشاوره میتواند برای تهیهی پیشنهادهای بهتر و برندهشدن در مناقصات و دیگر رقابتهای ارجاعکار؛ بررسی و راهحل اختلافات شرکتها و کارفرمایان در امور مناقصات و ارجاعکار؛ رفع ابهام قواعد و الزامات اجرایی ارجاع کار(مناقصه و خرید)؛ نکات اجرایی در ارزیابی کیفی شخصیت و توانایی شرکتهای دانش بنیان؛ نکات اجرایی در ارزیابی فنی و بازرگانی پیشنهادها و محصولات شرکتهای دانش بنیان الزامات قراردادهای دولتی و تغییرات، الحاقات و متممها در قراردادهای دولتی؛ به شرکتهای دانش بنیان خدمات مشاوره ارائه نماید.