لزوم طراحی کاتالوگ و بروشور زیبا، با کیفیت و چند زبانه برای شرکتها
با وجود اینکه این روزها به تدریج ارتباطات فیزیکی و کاغذی میان افراد رنگ باخته است؛ اما باید بگوییم که همچنان چاپ و طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی و ارائه آن به مخاطبان و مشتریان بالقوه محصولاتتان، اثر ویژهای در معرفی شما و جلب نظر آنها دارد.
از کاتالوگ و بروشور به عنوان تبلیغات و رسانه ماندگار نام میبرند. آنها نماینده سازمان و شرکت شما هستند. آنها دقیقا باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید، آن را انجام میدادید. وظیفه اصلی آنها معرفی درست و موثر اهداف، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شماست. بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است كه حاوی شرح مشخصات، كاربرد كلی كالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر كه مورد نیاز مصرفكنندگان و مشتریان شما قرار میگیرد.
طراحی کاتالوگها و بروشورهای چاپی یکی از راههای موفق فروش محصولات میباشد. برای افرادی که گمان میبرند یک شرکت با وجود وبسایتی کارآمد دیگر نیازی به اینگونه تبلیغات چاپی ندارد، مطالعه موارد ذیل را توصیه میکنیم:
- باید بگوییم که طبق پژوهشهای صورت گرفته در عصر اطلاعات و ارتباطات، نشر کاتالوگ و بروشور از فرستادن نامههای الکترونیکی یا ایمیل، اثربخشی بالاتری دارد.
- کاتالوگهای چاپی سرگرمکننده هستند زیرا مشتری را متمرکز بر محصول نگه میدارد و فرد به راحتی با یک کلیک نمیتواند آن را ببندد یا تغییر دهد.
- با طراحی گرافیکی جذاب کاتالوگها میتوانیم مشتری را بیش از حد درگیر کنیم و فرد ممکن است چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.
- نسخههای چاپی بروشور و کاتالوگ به راحتی جابجا و منتقل میشوند، به طور مثال فرد مورد نظر آن را به دوست خود میدهد.
- نسخ فیزیکی به راحتی و برای مدت طولانی در خاطر میمانند.
- کاتالوگها راهی آسان برای مقایسه هستند. اصولاً افراد دوست دارند که بتوانند محصول مورد نظر خود را با سایر محصولات مقایسه کنند.
- با به کار بردن کد QR در کاتالوگ و بروشور، میتوان مشتری را به راحتی و از طریق تلفن همراه یا تبلت به سایت شرکت مرتبط کرد.
بروشور و کاتالوگ، این سه وظیفه اصلی را بر دوش دارند:
- معرفی
- ایجاد سوال
- پاسخگویی سوالات مخاطبان
اگر از این دو کالای تبلیغاتی و اطلاعرسانی به خوبی استفاده شود و شاخصههای لازم در ارتباط تصویری در آن در نظر گرفته شود، اثر تبلیغاتی و تاثیر طراحی کاتالوگ و بروشور میتواند بسیار زیاد باشد و در انتخاب و تغییر سلیقه مخاطب نقش بسیار زیادی داشته باشد. درضمن اصول تبلیغات را فراموش نکنید، صداقت و خلاقیت دو ویژگی اساسی پیام تبلیغاتی شماست.
بر همین اساس، کریدور خدمات فناوری ضمن معرفی برترین کارگزاران این حوزه به شرکتهای دانشبنیان، تا 70 درصد هزینههای طراحی کاتالوگ و بروشور این شرکتها را از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت قرار میدهد.
شرکتهای مورد حمایت قرار گرفته تا ابتدای اردیبهشتماه 1396
شرکت دانشبنیان الکترونیک خودرو کامیاب (اوتک)
شرکت دانشبنیان توسعه ارتباطات آتریسا
شرکت دانشبنیان رازین پلیمر راه ابریشم
شرکت دانشبنیان اپال ماشین اوراسیا
شرکت دانشبنیان الکترو فارمد آذین گستر
شرکت دانشبنیان آریا پلیمر پیشگام
شرکت دانشبنیان بهساز انرژی
شرکت دانشبنیان پایا پرس
شرکت دانشبنیان پترو آزما
شرکت دانشبنیان پوششهای نانو ساختار
شرکت دانشبنیان توسعه حسگر شبیهساز
شرکت دانشبنیان توسعه ساخت قائم
شرکت دانشبنیان چکاد نوآوران عصر ارتباطات
شرکت دانشبنیان درسا به ساز
شرکت دانشبنیان دز الکترونیک جنوب
شرکت دانشبنیان رسانه گستر ارگ
شرکت دانشبنیان سامانه تجهیز دانش
شرکت دانشبنیان سپاهان دلتا
شرکت دانشبنیان طیف سنج پیشرو پژوهش
شرکت دانشبنیان طیف گستر فراز
شرکت دانشبنیان مایا اسلیم آریا
شرکت دانشبنیان مخزن فولاد رافع اصفهان
شرکت دانشبنیان مه فناور ظریف دیدگانی
شرکت دانشبنیان نانو شرق ابزار توس