دکتر رضا اسدی فرد رییس مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، با اشاره به اینکه ۷۵ درصد شرکت های دانش بنیان دارای تولیداتی هستند که توجه به شاخصه های طراحی صنعتی در این محصولات و تجهیزات ضروری است، افزود: از اوایل دهه ۸۰ که شرکت های فناور با حمایت معاونت علمی در نمایشگاه های بین المللی شرکت می کردند، مشخص شد که شرکت های ایرانی اگرچه دارای دانش فنی قابل رقابت در سطح جهانی هستند. اما به دلیل اینکه به ظرافت های فرمی و بصری توجه چندانی ندارد نمی توانند با سایر محصولات جهانی رقابت کنند. اگر بخواهیم اقتصاد برون گرا داشته و بخواهیم وارد بازارهای بین المللی شویم ضرورت طراحی محصول را بیشتر احساس خواهیم کرد. علاوه بر جنبه های زیبایی بصری، جنبه های کاربردی و عملکردی و سرویس و نگهداری محصولات نیز باید مورد توجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار گیرد، که این موارد همگی توسط طراحان صنعتی پیش بینی و اجرایی می شود. استفاده مناسب از نمادهای فرهنگی، هویتی و ملی در طراحی صنعتی محصولات، امری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم محصولاتمان را با طراحی بومی و ایرانی به جهانیان عرضه کنیم.