نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران
پنجمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، IRAN EXPO2023 از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران توسط سازمان توسعه تجارت برگزار شد. این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۲۰۰ تاجر از ۸۰ کشور دنیا، بزرگ ترین نمایشگاه صادراتی ایران محسوب می شود.
شرکت های ایرانی در ۱۴ حوزه صنعتی آخرین دستاوردهای خود ارائه می دهند:
- صنایع غذایی-کشاورزی-دام و طیور- شیلات
- صنایع خودرو- برق و الکترونیک- مخابرات و ارتباطات
- گروه صنعتی و مکانیکی
- صنایع فرش ماشینی، موکت و کف پوش های غیرمخملی
- نوشت افزار و آموزشی
- فولاد و صنایع وابسته
- لوازم خانگی و پوشاک
- فرش دستباف- صنایع دستی- گردشگری
- محصولات شیمیایی- سلولزی-بهداشتی
- دارو- تجهیزات پزشکی – تجهیزات آزمایشگاهی
- صنعت ساختمان – خدمات فنی و مهندسی
- گروه معادن
- گروه پتروشیمی
- گروه خدمات
ایران اکسپو2023 یکی از ابزارهای دستیابی به اهداف صادراتی غیرنفتی ایران است. از آن جا که صادرات کشورمان به دلیل وجود تحریم های بانکی، بیمه ای، حمل و نقل و… با چالش هایی مواجه بوده است، این نمایشگاه می تواند سکوی پرتاب خوبی برای رشد و پیشرفت شرکت ها باشد. یکی از راه های کمک به صادرات محصولات ساخت ایران، استفاده از ابزار طراحی صنعتی در فرآیند تولید محصولات ساخت ایران است.
افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی با حضور رئیس جمهور
به گزارش ستاد خبری ایران اکسپو آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشتر به صنعت نفت و گازش شناخته میشد اما دیگر توانمندیهای کشور به دلیل اینکه تاکید روی نفت و گاز بود مورد غفلت قرار گرفته است؛ هم در معرفی و هم در ارتباطات با این حوزه. به همین دلیل سطح روابط اقتصادی ما با کشورها میتواند به سطح بالاتری برسد.
رئیسجمهور با تاکید بر اینکه از خامفروشی باید جلوگیری کرد و به کار دانشبنیان اهمیت داد، اظهار کرد: امروز شرایط خوبی برای تولید شکل گرفته و از تولیدکنندگان میخواهم به سمت تولید حرکت کنند. زمینه باید برای بالاترین کیفیت و کمیت که هم بازار داخلی و هم بازار خارجی را داشته باشد، فراهم شود. ارزانفروشی هم در این زمینه تاثیر خود را دارد و از همین جهت رغبت بیشتری برای صادرات کالا وجود دارد. نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و باید به این نکته توجه داشت که کیفیت کالا برای عرضه بهتر آن اهمیت بسیاری دارد.
مرکز طراحی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو2023
طراحان صنعتی با تبدیل کانسپت به تجسم بصری، ارتباط میان بازاریابی و مهندسی را فراهم می کنند. طراحان صنعتی بازار را مطالعه می کنند، تفاوت های ظریف کاربردها را درک می کنند، از محل هایی که قرار است محصول در آن استفاده شود بازدید می کنند و ساعت های بسیاری صرف تحقیق در مورد رابطه کاربر با محصول می کنند. این تحقیقات به طراح صنعتی شالوده ای را ارائه می دهد که الزامات و مشخصات محصول بر اساس آن استخراج می شود، این پارامترها مستقیماً بر بازاریابی و فروش تأثیر می گذارند و نقش مهمی در ارتقا بازار صادراتی محصول دارند.
مرکز طراحی ایران با حضور در نمایشگاه توانمندی های صادراتی، در کنار اطلاع رسانی حمایت ویژه شرکت های دانش بنیان، نانویی و خلاق در حوزه طراحی محصول و بسته بندی با ارائه مشاوره به شرکت های حاضر در نمایشگاه و پاسخ به سوالات مراجعه کنندگان، زمینه آشنایی شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی را با خدمات مرکز طراحی ایران و مفهوم طراحی صنعتی و تاثیر آن بر صادرات فراهم نمود.
از دیگر فعالیت های این مرکز بازدید از سالن لوازم خانگی و پوشاک، دارو – تجهیزات پزشکی – تجهیزات آزمایشگاهی، فرش دستباف – صنایع دستی – گردشگری و گروه صنعتی و مکانیکی بوده است. در این بازدید پتانسیل ارتقا طراحی صنعتی محصولات حاضر در نمایشگاه جهت ارائه پیشنهادات ثمربخش بررسی گردید.
مرکز طراحی ایران
اینستاگرام ما را دنبال کنید