جستجو کردن
Close this search box.
  • صفحه اصلی
  • طراحان صنعتی
    • طراحان کارگزار
    • نمونه طراحی های انجام شده
    • ورود/ثبت‌نام طراحان
  • خدمات به شرکتها
    • خدمات طراحی صنعتی
    • مشاوره طراحی صنعتی و بسته بندی
    • انجام پروژه دانشجویی طراحی صنعتی
    • آموزش طراحی
  • وبلاگ
  • رویدادها
  • گالری
  • جشنواره طراحی صنعتی ایران
    • معرفی جشنواره طراحی ایران
      • معیارهای ارزیابی جایزه طراحی صنعتی
      • راهنمای ارسال مستندات جایزه طراحی صنعتی ایران
    • جشنواره طراحی ایران 1402
      • سومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران
      • ثبت‌نام در جشنواره
    • جشنواره طراحی ایران 1401
      • گزارش جشنواره طراحی ایران 1401
      • محصولات تولیدی برگزیده
      • طرح های برگزیده
    • جشنواره طراحی ایران 1400
      • گزارش جشنواره طراحی ایران 1400
    • گزارش سالانه مرکز طراحی ایران
فهرست
  • صفحه اصلی
  • طراحان صنعتی
    • طراحان کارگزار
    • نمونه طراحی های انجام شده
    • ورود/ثبت‌نام طراحان
  • خدمات به شرکتها
    • خدمات طراحی صنعتی
    • مشاوره طراحی صنعتی و بسته بندی
    • انجام پروژه دانشجویی طراحی صنعتی
    • آموزش طراحی
  • وبلاگ
  • رویدادها
  • گالری
  • جشنواره طراحی صنعتی ایران
    • معرفی جشنواره طراحی ایران
      • معیارهای ارزیابی جایزه طراحی صنعتی
      • راهنمای ارسال مستندات جایزه طراحی صنعتی ایران
    • جشنواره طراحی ایران 1402
      • سومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران
      • ثبت‌نام در جشنواره
    • جشنواره طراحی ایران 1401
      • گزارش جشنواره طراحی ایران 1401
      • محصولات تولیدی برگزیده
      • طرح های برگزیده
    • جشنواره طراحی ایران 1400
      • گزارش جشنواره طراحی ایران 1400
    • گزارش سالانه مرکز طراحی ایران
  • ورود / ثبت نام
فهرست
  • ورود / ثبت نام

:::::::::::

نشست آشنایی با خدمات مرکز طراحی صنعتی ایران

تحلیل ایده ها همزمان با ارزیابی و ترکیب آنها همواره نیاز به تیمی جسور، قوی و چابک دارد لذا به چرخش آوردن نوآوری و خلاقیت در بنگاه های اقتصادی دانش پایه، باید بر مبنای آگاهی از روندها و گام هایی موثر و اجرایی باشد. در این رویداد با تعریف گام های متناسب با وضعیت موجود و معرفی نمونه مطالعاتی انجام شده به بررسی فرآیند های طراحی، روش های تولید و معرفی خدمات مرکز طراحی ایران همراه با برگزاری جلسات B2B با حضور جمعی از طراحان صنعتی کشور می‌پردازیم.

محصولات و تجهیزات تولید داخل عموماً بدلیل طراحی صنعتی و بسته‌بندی ضعیف با وجود مزیت‌های فنی و قیمتی، در ترغیب مشتریان و رقابت با محصولات خارجی مشابه، عملکرد مناسبی ندارند.
اجرای پروژه طراحی صنعتی برای اولین بار در یک شرکت به نسبت پیچیده، زمان‌بر و دارای هزینه بالایی است. در همین راستا مرکز طراحی ایران دو اقدام در این خصوص انجام داده است:
1- ایجاد شبکه همکاران طراحی و ساخت تولید و نظارت بر مجموعه فعالیت ایشان
2- پوشش بخشی از هزینه های طراحی صنعتی با هدف توسعه بازار این محصولات

بر اساس آمار دانشگاه دلف هلند، ۶۵۵ کسب‌وکار در سه کشور آمریکا، بریتانیا و هلند بررسی شده‌اند. نزدیک به ۴۸درصد از فروش و ۴۲درصد از سود کسب‌وکارها در این سه کشور نتیجۀ طراحی محصولات و خدمات جدید است. آمار داخلی فاصلۀ زیادی با این آمار جهانی دارد و این امر نشان‌دهندۀ قابلیت رشد و توسعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌ها و تفکرات جدید است.
بر اساس آمار مجلۀ فوربز، نرخ بازگشت سرمایه در کسب‌وکارهایی که به‌صورت حرفه‌ای از طراحی بهره می‌گیرند، بین ۷۱ تا ۱۰۷درصد است.
بر اساس آمار DMI، ارزش سهام کسب‌وکارهایی که از طراحی بهره می‌گیرند، 211درصد بیشتر از کسب‌وکارهایی است که از طراحی استفاده نمی‌کنند.
مطالعۀ مکنزی روی ۳۰۰ کسب‌وکار به‌مدت ۵ سال، نشان می‌دهد کسب‌وکارهایی که به‌صورت اثربخش از طراحی و دیزاین استفاده کردند، نزیک به ۲ برابر، درآمد و ارزش سهام بیشتری در مقایسه با باقی کسب‌وکارها داشتند.
انجمن طراحی بریتانیا اعلام کرده است، به‌ازای هر ۱ واحد پولی که کسب‌وکارها صرف طراحی می‌کنند، ۲۰ واحد گردش مالی خالص و ۴ واحد سود عملیاتی کسب می‌کنند. این آمار با بررسی ۱۰ سالۀ بورس انگلستان استخراج شده است و صرفاً برای شرکت‌های کوچک نیست و بر کل فضای اصلی اقتصاد انگلستان مستقر است. همچنین نرخ شکست شرکت‌هایی که از طراحی استفاده کردند یک دوم شرکت‌هایی است که از طراحی استفاده نکردند.

طراحی صنعتی در توسعه بازار چه محصولات و کسب‌وکارهایی اثربخشی بیشتری دارد؟

• کسب‌وکارهایی که تجربه‌های کاربران در موفقیت آن‌ها نقش اساسی دارد. مانند: کسب‌وکارهایی که بسته‌بندی در آن‌ها حرف اول را می‌زند؛ زیرا تعامل با بسته‌بندی یک تجربۀ حسی است. (بسته‌بندی خامه‌های صورتی)
• کسب‌وکارهایی که با محصولات یا خدمات جدید به دنبال ورود به بازارهای جدید هستند. (استراتژی اقیانوس آبی)
• کسب‌وکارهایی که با استراتژی تمایز در بازار فعالیت می‌کنند. مایکل پورتر می‌گوید:

برای اینکه یک کسب‌وکار در بازار، موفق عمل کند، باید از یکی از سه استراتژی برنده استفاده کند. ۱-استراتژی رهبری قیمت؛ ۲-استراتژی تمایز؛ ۳-استراتژی تمرکز. اگر هدف کسب‌وکار اشخاص استفاده از استراتژی تمایز است، دیزاین یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ایجاد تمایز است.

نشست آشنایی با خدمات مرکز طراحی صنعتی ایران

✅همراه با برگزاری جلسات B2B با حضور جمعی از منتورهای طراحی صنعتی کشور

⌛ زمان:شنبه 11 آذر ساعت 10 الی 12

📍مکان:ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو

🌐 لینک ثبت نام

☎️جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02163103115 تماس حاصل فرمایید.

با ما تماس بگیرید

تلفن :
‎021-63103212
021-63103215

تهران- خیابان ستارخان- خیابان زنجان شمالی- نبش کوی سیادت- پلاک 65
[email protected]

کلیه حقوق برای مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان محفوظ است.  طراحی سایت و سئو سایت توسط آبراهه

ورود ×
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ورود با کد تایید
ارسال مجدد کد تایید(00:30)
حساب کاربری ندارید؟
عضویت
ارسال مجدد کد تایید(00:30)
بازگشت به صفحه ورود

ارسال مجدد کد تایید (00:30)
بازگشت به صفحه ورود