کارگزار: استودیو طراحی ایکاس
کارفرما: صنایع غذایی یونیبال (1387)
بررسى این مسئله که محتواى یک بسته به راحتى مىتواند شناسایى شود در طراحى بستهبندى محصولات حائز اهمیت مىباشد. زیرا وقتى فرد وارد یک فروشگاه مىشود با سیل عظیمى از بستهها با رنگها و اندازههاى مختلف روبرو مىشود. گرافیک در بستهبندى مىتواند مهمترین عامل در شناسایى محتواى یک بسته باشد که با کمک گرفتن از رنگها، فرم، بافت، گشتالت، سمبلها و غیره مىتوان به شناسایى سریعتر محتواى یک بسته کمک نمود. عسل محصولى است گرانبها که نیازمند ارائه بستهبندى در خور ارزش و کیفیت این محصول است. بستهبندی عسل علاوه بر اینکه محتوای ظرف را معرفی میکند، باید بیانگر هویت برند نیز باشد. پس از تعریف پروژه در استودیو طراحی ایکاس، مطالعات و ایدهپردازی اولیه انجام شد. استفاده از فرمهای طبیعی بهترین راهحل برای نمایش محصولاتی طبیعی و با کیفیت می باشد. در طراحى ظرف بستهبندی عسل یونىبال، با توجه به کیفیت و خلوص مىبایست حس ارگانیک و طبیعى بودن را القا نموده و بتواند در قفسه فروشگاه براحتى شناسایى شود از این رو در طراحى بسته بندى از فرم شش ضلعى لانه زنبور عسل الهام گرفته شده است؛ که فرمی ساده و منظم است و در طراحى سایر عناصرگرافیکى بستهبندى نیز لحاظ شده است.
چالشهای طراحی محصول
هماهنگی محتوای بستهبندی با طراحی فرم و گرافیک آن
استفاده از فرم های ساده و آیکونیک
قابلیت توسعه فرم و گرافیک بستهبندی به سایر محصولات شرکت
تمایز فرم و گرافیگ بستهبندی با سایر نمونههای موجود در بازار
سهولت ساخت ظرف و امکان دستیابی به بالاترین کیفیت
ویژگیهای طرح ارائه شده
استفاده از فرم شش ضلعی و سطوح صاف برای دستیابی به کیفیت بالا در ساخت ظرف
استفاده راحت از محتوای ظرف
امکان استفاده از ظرف پس از اتمام عسل
گرافیک جذاب و متمایز با سایر نمونههای موجود در بازار
کاهش هزینه ساخت ظرف
هماهنگی گرافیک لیبل محصول با محتوای داخل آن از نظر فرم رنگ